Love Alley, photo by Evangelos Moliviatis, 2020 |
Θεσσαλονίκη. 1η εβδομάδα χαλάρωσης μέτρων. Βγαίνουμε από το lockdown και - με προσοχή πάντα - κυκλοφορούμε πιο ελεύθεροι. Λες και η λέξη «ελεύθερος» μπορεί σημασιολογικά και γραμματικά να πάρει παραθετικά. Ελεύθερος - πιο ελεύθερος - ο πιο ελεύθερος. Σαχλαμάρες.
Βαδίζω στη Σβώλου και κατευθύνομαι προς το βιβλιοπωλείο «ΣΑΙΞΠΗΡΙΚΟΝ» στην Πατριάρχου Ιωακείμ. Δεν θέλω να αγοράσω κάτι σήμερα. Μόνο να χαζέψω τη βιτρίνα.
Κατηφορίζοντας τη Σκρα, κοντοστέκομαι στην πάροδο-αδιέξοδο με το ρομαντικό όνομα «ΟΔΟΣ ΑΓΑΠΗΣ». Τα κλισέ πάνε κι έρχονται. Ποιο βασανισμένο πλάσμα επέλεξε αυτό το όνομα για ένα τόσο δα μικρό και μίζερο στενάκι.
Λίγο μετά, σκέφτηκα τον Σαίξπηρ και εκείνη την ελαφρώς παρεξηγημένη κωμωδία του με τον τίτλο «Αγάπης Αγώνας Άγονος». Έτρεξα στο σπίτι, ψαχούλεψα στη βιβλιοθήκη μου και το βρήκα. Βγήκα στο μπαλκόνι και κοίταξα χαμηλά προς τη Γούναρη, στα ανάκτορα του Γαλέριου, δίπλα στην πλατεία Ναβαρίνου.
Love's Labour's Lost, photo by Spyros Kavvadias, 2020
|
Τι μας ψιθυρίζει ο Σαίξπηρ από τα βάθη των αιώνων; Τι θέλει να μας πει και κυρίως τι θέλουμε να ακούσουμε; Μέσα από ένα θεατρικό έργο με θέμα την αγάπη και τη ζωή που περνά και χάνεται, μας προτρέπει να στραφούμε εντός μας. Μας καλεί να διερευνήσουμε τη δύναμη και τα όρια της γλώσσας.
Ο Tomaso Ferrando, η Lydia Namubiru και η Petra Molnar έγιναν οι αγαπημένοι μας. Στα κείμενά τους βρήκαμε λέξεις και ιδέες που μας έκαναν να μη νιώθουμε μόνοι ή αποκλεισμένοι στον μικρόκοσμο μιας Ελλάδας που παλεύει με έναν αόρατο ιό. Η οικονομική -αλλά βαθιά ανθρώπινη- ανάλυση του Tomaso, η προσωπική ιστορία της Lydia και η κριτική της Petra για την παραβίαση των ανθρώπινων δικαιωμάτων μέσω της τεχνολογίας στην περίοδο του Covid-19 Crisis, βοηθούν το ελληνόφωνο κοινό να κοιτάξει εντός του και εκτός του. Να διαβάσει και να ακούσει λέξεις που αγαπήθηκαν πολύ.
Τέλος, για μία ακόμα εβδομάδα φιλοξενούμε έργα του Αποστόλη Ρίζου. Ο καλλιτέχνης και σύμβουλος οπτικής επικοινωνίας των εκδόσεων «Τύρφη» και του “les yper yper”, με τη σειρά -test patterns- μας παρουσιάζει φωτογραφίες ημερολογίου. Συνθέτει δύο εικόνες σε «δίπτυχο», εκμεταλλευόμενος την τάση του ανθρώπου να συνδέει τα πράγματα (“mental unification”) και να αφηγείται νέες έννοιες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου